28 июль 2021

Щодо додатку №4 ПКМУ №681 від 23.06.2021 р.

Щодо додатку №4 ПКМУ №681 від 23.06.2021 р.

Після оприлюднення Постанови Кабінету Міністрів України №681 від 23.06.2021 року ДДеякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва , яким затверджено "Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва», найпопулярніше питання відповідальних виконавців (атестованих осіб) - що ж тепер робити? Або більш жорстке: невже я вкрай отупію з 01 січня 2021 року до такої міри, що не зможу більш працювати у сфері будівництва з досвідом роботи десятки років та кваліфікаційним сертифікатом отриманим до 01 січня 2016 року?
Звісно є десятки варіацій на тему подібних питань!
А чи все так і є насправді?
Відповідь, як завжди лежить на поверхні! Так би мовити "під носом"!
Нижче наводимо нашу позицію та аргументи проти цієї схеми:
Відповідно до додатку №4 «Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 встановлено, що відповідальні виконавці (інженери-проєктувальники, експерти, інженери технічного нагляду тощо) які отримали сертифікати до 01 січня 20216 року, з 01 січня 2022 року не зможуть надавати послуги та здійснювати роботи по об’єктам будівництва вище СС1! Тобто мало зрозумілим є той факт, що у досвідчених експертів, інженерів-проєктувальників тощо, що роками обслуговували об’єкти будівництва від СС1 до СС3, раптово зникає досвід, компетенції, знання та фах. До речі більшість з вказаних осіб, були атестовані у «першій хвилі» коли професійна атестація тільки розпочала роботу, а вони всі вихідці з державних проєктних інститутів та державних органів!
Ще у 2016 році, коли запроваджувались кваліфікаційні сертифікати за категоріями (інженер-проєктувальник, інженер-проєктувальних 2-ї категорії, інженер-проєктувальник 1-ї категорії, провідний інженер-проєктувальник тощо) про розділення категорій забули вказати у Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554. І це було б дуже дивним. якби не було "аферою віку"! Запровадження категорій у кваліфікаційні сертифікати відбулось на підставі Зміни №8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників затвердженої Наказом Мінрегіону №26 від 27.01.2014 р. , який не зареєстрований у Міністерстві юстиції України!!! Вказаний наказ (№26 від 27.01.2014 р.) зачіпає інтереси широкого кола виконавців та юридичних осіб, отже повинен був наданий на реєстрацію до Міністерства юстиції України згідно пункту 2 «Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731: «Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, які містять одну або більше норм, що зачіпають права, свободи, законні інтереси і стосуються обов’язків громадян та юридичних осіб, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації, або мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб, що не належать до сфери управління суб’єкта нормотворення.».
Саморегулівними організаціями за підтримки Мінрегіону до 2017 року вперто ігнорувалась положення статті 58 Конституції України та примітки 1 до Кваліфікаційних вимог «До введення в дію цих кваліфікаційних вимог експерт будівельний, який в установленому законодавством порядку отримав кваліфікаційний сертифікат, може отримати категорію згідно з кваліфікаційними вимогами за умови підтвердження досвіду виконання відповідних робіт та підвищення кваліфікації.». В такий спосіб СРО за підтримки Мінрегіону була побудована схема якою зобов’язувались атестовані особи проходити професійну атестацію повторно при чому декілька разів на платній основі для отримання кваліфікаційного сертифікату на СС3, що є рівнозначним безкатегорійному сертифікату, що оформлявся до 01 січня 2016 року.
Це підтверджується двома обставинами:
1) відсутністю порядку обміну кваліфікаційних сертифікатів оформлених до 01.01.2016 р. на нові у «Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури»;
2) відповідями СРО на запити про проведення обміну кваліфікаційних сертифікатів оформлених до 01.01.2016 р. - згідно ПКМУ №554.
Паралельно схема працює і для претендентів, які вперше атестуються та тих, хто претендує на вищій клас наслідків (відповідальності) декілька разів проходити підготовку до професійної атестації на платній основі! До здобуття кваліфікаційного сертифікату «провідний» потрібно було щонайменше 4 (чотири) рази проходити професійну атестацію на платній основі!
Нова схема, що запроваджується «Порядком ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» зачіпає по спрощеним підрахункам приблизно від 10 тис. до 15 тис. атестованих осіб. Це очевидно, що таку кількість осіб не можливо не тільки піддати професійній атестації, а й навіть просто сформувати в ЄДЕССБ нові кваліфікаційні сертифікати. Таким чином велика кількість атестованих осіб або їх роботодавців, для того щоб встигнути до 31.12.2021 р. отримати нові сертифікати будуть змушені не тільки платити величезні офіційні платежі за ті підготовки до професійної атестації, які фізично не зможуть пройти. А ще й давати хабарі за прискорення процесу, за внесення до першочергових списків тощо!
При цьому у тексті «Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» відсутні будь-які вимоги щодо обміну кваліфікаційних сертифікатів, або обмеження їх терміну дії, або обмеження повноважень власників кваліфікаційних сертифікатів за класами наслідків (відповідальності) об’єктів будівництва. На додаток №4 не посилаються будь-які аналогічні пункти, окрім:
пункт 27 – стосовно аналізування даних в ЄДЕССБ «Аналіз поданих/внесених даних щодо їх достовірності проводиться шляхом порівняння, встановлення відповідності та підтвердження поданих/внесених даних з даними, визначеними додатками 3 і 4, та даними, що надходять у порядку електронної інформаційної взаємодії електронної системи з електронними інформаційними ресурсами та мережами.».
ЩО НЕ Є ВИМОГОЮ ЩОДО ОБМІНУ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ СЕРТИФІКАТІВ АБО ОБМЕЖЕННЯМ ЇХ ДІЇ!!!

Щодо додатку №4 ПКМУ №681 від 23.06.2021 р.
скачать dle 10.5фильмы бесплатно
Коментарі поки що відсутні.

Додати коментар!

Ваше Ім'я:
Ваш E-Mail:
Введіть два слова, що показані на зображенні: *
Спеціальна пропозиція
Здійснюємо інспектування в: